790-782-441
Swarzędz

Wdrażanie systemów mikropłatności.
Premium sms, przelewy online, inne.

Czym są mikropłatności

Mikropłatności, to zazwyczaj transakcje o niewielkiej wartości pieniężnej. Najczęściej mikropłatności idą w parze z e-usługami lub upraszczają wykonanie transakcji w sklepach internetowych

Wysyłając sms, lub dzwoniąc na wybrany numer z konta usługobiorcy pobierana jest płatność, która przechodzi przez firmę pośredniczącą ( np dotpay.pl ) aby ostatecznie trafić do usługodawcy.

Mikropłatności to ogromny potencjał dla przedsiembiorców. Płatność może zostać wykonana i wykryta w kilka minut, a produkt wysłany już w 5 minut po złożeniu zamówienia. Jest to też bardzo efektywny sposób na zachęcenie klienta do dokonania zakupu. Klient nie musi wstawać sprzed komputera aby iść na pocztę, tylko wyciąga z kieszeni telefon i wysyła smsa o określonej treści na wskazany numer.

Zapraszam do kontaktu w celu zlecenia projektu


Przykłady na zastosowanie mikropłatności


Załóżmy, że stworzyliśmy serwis ogłoszeń lokalnych. Podzieliliśmy go na kategorie, dostosowaliśmy wygląd witryny do najnowszych trendów i rozpromowaliśmy. Daliśmy możliwość dodawania ogłoszeń za darmo ( dla zarejestrowanych i zautoryzowanych przez email użytkowników ).

Promocja takiego serwisu, powinna przynieść dobre efekty, ponieważ serwis jest darmowy. Wdrożyliśmy jednak możliwość promowania ogłoszeń, a to wymaga wdrożenia automatycznych płatności. Użytkownik może podnieść miejsce swojego ogłoszenia, oraz wyróżnić go wysyłając sms'a o wartości xx.xx zł, przez co ogłoszenie będzie promowane przez tydzień w wybranej kategorii. Kiedy minie wykupiony czas, ogłoszenie powraca do listy ogłoszeń które nie są objęte promowaniem. Jednocześnie możemy napisać automat który będzie na bierząco przypominał o zbliżającym się końcu promowania - np 1 dzień przed, 2 dni przed a nawet 1 dzień po ze specjalną ofertą na odświeżeniem.

Właściciel takiej witryny zostanie wyręczony z większości obowiązków przez algorytmy weryfikacyjne oraz bezpieczne i automatyczne płatności. Wygoda takiego rozwiązania jest widocznagołym okiem.

Wykorzystując przelewy online, lub płatności premium sms, można zapłacić za dostęp do serwisu z ukrytą zawartością, poniżej przedstawiam kilka opisanych przykładów:

  1. Wąsko tematyczny blog, w którym dla każdego niezalogowanego użytkownika pokazywane jest 20% artykułu, a dla zalogowanego 100%, przy czym rejestracja i aktywacja konta następuje w 100% automatycznie, bez weryfikacji usługodawcy. Użytkownikowi można dać do wyboru sposób płatności - płatność online lub płatność sms'em. Rzecz jasna aktywacja konta następuje natychmiast po wykonaniu płatności, a użytkownik może cieszyć się zawartością bloga.
  2. Portal z materiałami szkoleniowymi w formie wideo. Użytkownik widzi opis szkolenia, galerię zdjęć, płynące ze szkolenia korzyści itp. Użytkownik może wykupić dostęp ( np 24 godzinny ) przy pomocy przelewu online. Dzięki przelewom, 5 minut po podjęciu przez potencjalnego klienta decyzji o nabyciu, może on oglądać film wideo z zakupionego szkolenia.
  3. Caładobowy serwis z grami. Dla darmowego użytkownika dostępnych jest przykładowo 15 gier, a dla użytkownika VIP 150. Użytkownik może wykupić dostęp na określony czas ( 1 dzień, 1 tydzień, 1 miesiąc, 1 rok ) przy pomocy wygodniejszej dla niego formu płatności. Z uwagi na pełną automatyzację procesu weryfikacji płatności oraz przydzielania rangi VIP, gracz może korzystać z usługi przez całą dobę!


Przy pomocy premium sms, możemy przygotować w pełni automatyczny katalog stron internetowych lub katalog firm. Nasze przykładowe wdrożenie będzie w pełni płatne, jednak użytkownik dodający wpis do katalogu ma możliwość wybrania pakietu a co za tym idzie zdecydować jak mocno jego wpis będzie w naszym katalogu widoczny.

W zależności od wybranego pakietu użytkownik płaci 11,07 zł smsem lub 30,75 smsem lub 50 zł przelewem. Każda z opcji płatności jest objęta autoryzacją w centrum autoryzacji płatności pośrednika ( np dotpay.pl ) dzięki czemu wdrażamy automat który akceptuje lub odżuca wpis.


Załóżmy, że posiadamy często odwiedzaną stronę lub portal. Najlepsze są nisze, w których możemy wykazać się wiedzą. Jeżeli serwis okazuje się w jakiś sposób pomocny, użytkownicy sami zaczynają go polecać, a ilość odwiedzin rośnie z dnia na dzień.

W takim i podobnych przypadkach, możemy wdrożyć system zarządzania reklamą na stronie. Użytkownik chcący umieścić baner reklamowy na stronie będzie mógł zapłacić za usługę przy pomocy płatności sms lub przelewu online. Po opłaceniu usługi, będzie mógł natychmiastowo wgrać swój baner i rozpocząć emisję reklamy. Na życzenie klienta można wprowadzić półautomatyczny system emisji połączony z weryfikacją dodawanej reklamy ( żeby nikt nie dodał nam reklam nie zgodnych z polskim prawem ).

Od użytkowników można pobierać opłaty za wyświetlenia ( wymaga dodatkowych algorytmów zabezpieczających nabijanie odwiedzin ) lub za wyświetlanie reklamy przez określoną ilość czasu.


Posiadając sklep internetowy, możemy znacznie usprawnić jego działanie dzięki dodaniu płatności online. Przykładowy scenariusz zamówienia bez płatności online, to dla przykładu: klient składa zamówienie, otrzymuje dane do przelewu ( może minąć kilka dni zanim uzyska dane ) wysyła przelew który sprzedawca musi potwierdzić ( kilka kolejnych dni ). Dopiero po potwierdzeniu płatności następuje etap pakowania, wysyłki itp. Używając wdrożonego systemu płatności online, możemy ten zały proces przeskoczyć od zakupu aż do potwierdzenia, ponieważ sprzedawca dostaje potwierdzenie przelewu już kilka minut po opłaceniu przez klienta zamówienia. Mikropłatności przyspieszają cały proces transakcji internetowych do absolutnego minimum i są obecnie standardem.

Przy pomocy przelewów online, można płacić nie tylko za e-usługi. Coraz więcej firm oferuje płatność za wykonywane usługi za pośrednictwem internetu. Nie tak dawno piękny StartUp zaliczyła strona która zbiera menu z cennikiem restauracji z całej polski, i umożliwiając zamawiającemu zamówić i zapłacić za jedzenie poprzez ten portal. Dodatkowo użytkownik może zobaczyć zegar odliczający za ile zostanie mu przywiezione zamówione jedzenie.

Płatności można wdrożyć także w serwis pośredniczący w rezerwacji hoteli, oraz opłacania pobytów w ów hotelach. Możliwe jest też utworzenie serwisu w którym usługobiorca zleca wykonanie artykułu i płaci za wykonanie pracy online, natomiast usługobiorca błyskawicznie otrzymuje informacje o najnowszym opłaconym zleceniu co pozwala na błyskawiczną reakcje i przekłada się na zadowolenie klienta.


Systemy mikropłatności typu sms premium doskonale sprawdzają się w grach online, tak zwanych grach via www. Gracz zazwyczaj ma możliwość toczenia ograniczonej rozrywki za darmo. Może jednak ulepszać swoje przedmioty / odkrywać nowe poziomy / zdobwać szybciej doświadczenie / kupować przedmioty / nabywać inne dobra w wirtualnym świecie. Właściciel takiej gry, nie pośredniczy w transakcji, ponieważ system sam wypłaca nagrodę za płatność. Świat gier via www został opanowany i zdominowany przez ten system płatności. Osobiście nie spotkałem nikogo kto za złoto w grze płaciłby na poczcie...