Pozycjonowanie stron www
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron www polega na podnoszeniu ich wartości i jakości w oczach wyszukiwarek takich jak google. Proces ten ma na celu zwiększenie ilości odwiedzin firmowej ( lub hobbystycznej ) strony www a co za tym idzie zwiększenie ilości klientów, zamówień lub osiągnięcie innej korzyści. Bezpośrednio pozycjonowanie są to działania mające na celu podniesienie pozycji na ustalone z klientem słowa kluczowe.
Dlaczego pozycjonowanie ma wpływ na zwiększenie ilości klientów i zleceń?
Najprościej będzie opisać to przy pomocy przykładu. Popsuł Ci się telewizor. Potrzebujesz pilnej pomocy fachowca. W tym celu wpisujesz w google hasło "Naprawa telewizorów Swarzędz". Co logiczne, im wyżej strona znajduje się w wynikach wyszukiwania - tym częściej jest odwiedzana. Pomyśl, sam zazwyczaj kończysz swoje poszukiwania na pierwszej stronie. Oznacza to, że strony spoza czołówki nie zostaną nawet przez Ciebie zobaczone. Prawda jest taka, że na pierwszych miejscach mogą znaleźć się ludzie którzy zainwestowali w pozycjonowanie. Nie koniecznie tacy którzy daną usługę wykonają najlepiej lub najtaniej. Jeżeli jesteś profesjonalistą pewnym swoich umiejętności lub produktów - daj się znaleźć!
Czy pozycjonowanie pomaga w każdym przypadku?
Zdecydowanie NIE. Jest to bujda opowiadana przez firmy szukające naiwniaków. Jest wiele aspektów które należy przeanalizować.
- Czy klienci szukają Twoich usłóg w internecie? Niektóre branże są oporne na internet. Przykładowo kiedy dopadnie Cię ochota na zjedzenie ciepłej bułki idziesz do najbliższej piekarni. Nie korzystasz z internetu aby sprawdzić gdzie ona jest - już to wiesz.- Czy Twoja strona spełnia podstawowe wymagania? Jaki sens miałoby pozycjonowanie strony na której klient i tak nie dokona zakupu bo któryś aspekt jest niedopilnowany? Strona informacyjna powinna zawierać informacje, zaś strona wizytówka wszelkie możliwe informacje kontaktowe i podstawową ofertę. Dopilnuj aby Twoja strona nadawała się do pozycjonowania. Jeżeli nie masz odpowiedniej wiedzy - mogę taką analizę przeprowadzić.
- Czy wystarczy Ci środków finansowych na pokrycie kosztów pozycjonowania, przynajmniej do momentu pozyskania pierwszych klientów? Błędnym jest myślenie żę płacąc za pozycjonowanie możesz liczyć na natychmiastowe ( nieraz nawet jakiekolwiek ) efekty. Decydując się na pozycjonowanie decydujesz się na inwestyję. Jeżeli ją przerwiesz zby szybko - może okazać się to błędna inwestycja.
- Czy koszt pozycjonowania pozwoli zarobić na usłudze? Załóżmy, że udało się wypozycjonować Twoją firmową stronę na kluczowe frazy i topowe miejsca. Należy przeanalizować ( w długoterminowej perspektywie ) czy poświęcając miesięcznie np 2000 zł aby ów efekty były możliwe - pozyskujesz taką ilość zleceń która pokryje Ci koszty? Polska to kraj wielu specjalistów w dziedzinie SEO / SEM / pozycjonowania. Oznacza to, że jest bardzo duża konkurencja i przy niektórych frazach kluczowych po prostu się nie opłaca. Są jednak sposoby na znalezienie tak zwanych tylnych drzwi - innych słów kluczowych, promowania niszowej usługi, skupienie się na produkcie przynoszącym największy zarobek itp. Chętnie usiądę z Państwem i przeanalizuję Waszą syuację.
Czy pozycjonowanie jest drogie?
Tak. Pozycjonowanie należy do jednej z droższych form reklamy, jednak nie chodzi tu o sam koszt usługi co o płynność jej efektów. Wyszukiwarki działają niezależnie. Każdego dnia ich właściciele mogą wprowadzić większe lub mniejsze zmiany które mają wpływ na pozycję witryn. W znakomitej większości przypadków firm z którymi współpracowałem efekt był stały i zmieniał się jedynie chwilowo. Ale być może dlatego że podejmuję się jedynie realnych do wykonania zleceń których koszty pozwalają na zarobek dla mojego klienta. Na rynku usług pozycjonowania, jest dostępnych kilka sposobów rozliczeń. Ja pracuję jedynie na zasadzie stałego miesięcznego wynagrodzenia.
Minimalny miesieczny koszt pozycjonowania strony www to 350 zł, jednak wszystko zależy od branży i wymagań oraz możliwości klienta. Minimalny okres świadczenia usługi to 12 miesięcy. Dlaczego rozliczenie za efekt odchodzi do lamusa? Dlateg że nieuczciwi pozycjonerzy robili za dużo wałków, oraz dlatego że uczciwi pozycjonerzy nie mogli zarobić na swojej pracy przez niedogadanie się z klientem lub zawirowania google. Pozycjonowanie to świat ciągłych zmian. Jeżeli się ich nie śledzi efekty mijają razem z przedawnioną wiedzą.
Jak jest z gwarancją efektów?
Nie ma żadnej. A w zasadzie nie powinno być dopóki pozycjoner jest względem Państwa uczciwy. Efekty pozycjonowania zależą od wielu niezależnych od usługodawcy czynników. Można je w większym lub mniejszym stopniu kontrolować, ale nie ma absolutnej pewności ich pozyskania oraz utrzymania. Wyszukiwarki mogą zmienić algorytm wyszukiwania, zafiltrować lub zbanować stronę, a co za tym idzie żaden usługodawca nie może obiecywać efektu! Dlatego jedynym sensownym rozwiązaniem jest nawiązanie kontaktu oraz analiza konkretnej branży. W przeciwieństwie do konkurencji - ja nie przyjmuję każdego zlecenia. Jeżeli usługa pozycjonowania wyda mi się w Twoim przypadku nie na miejscu - poinformuję Cię o tym i wspólnie znajdziemy inną drogę do osiągnięcia Twoich celów.
Za co płacisz? Za działania mające na celu wypozycjonowanie Twojej strony. Nie za pozyskiwanie klientów. Pozycjonowanie ma na celu wypromowanie strony na wskazane słowa kluczowe jednak wypozycjonowanie strony nie jest jednoznaczne z pozyskaniem nowych klientów. Dlatego ważne jest aby porozmawiać przed podpisaniem umowy i przeanalizować wspólnie możliwości.
Czy powinienem się pozycjonować?
Powinieneś nawiązać kontakt ze specjalistą, który dokładnie przeanalizuje sytuację Twojej firmy. Klienci których obecnie prowadzę są bardzo zadowoleni ze współpracy. Jak do tej pory moi klienci zostają ze mną na dłużej. Współpraca może trwać latami, ponieważ w dobrze zorganizowanej sytuacji, nasz klient oddaje nam tylko małą część tego co zarabia na naszej pracy - i to jest zdrowy układ który każda ze stron ceni. Jednak aby zbierać owoc trzeba zasadzić ziarno ( kontakt ) i poczekać aż urośnie :)
Dlaczego treść strony jest tak ważna?
Wyszukiwarki które ustalają pozycję strony na daną frazę, "karmią się" treścią naszych stron. Znajdują w nich kombinacje słów kluczowych, miejscowość, aktywność użytkowników strony. Im więcej wartościowej treści na stronie tym więcej plusików da nam wielki Google. Prawda jest taka, że ta treść powinna zainteresować użytkowników i być dla nich użyteczna ale też spełniać wymagania wyszukiwarek. Jeżeli brak Ci pomysłów na uzupełnienie swojej firmowej strony o treść - daj znać na maila, wspólnie znajdziemy wiele ciekawych rzeczy dotyczących Twojej branży o której możemy napisać.
Jakie są alternatywy dla pozycjonowania?
Ja jestem zwolennikiem testowania i analizy skuteczności różnych metod. Są klienci którzy korzystają tylko z 1 metody reklamy ( gdyż ona jest najskuteczniejsza ) natomiast inni korzystają z kilku źródeł jednocześnie ( pozyskując zlecenia równolegle ale różnymi sposobami ). Usługi w których możemy Ci pomóc:
- Reklama w serwisach ogłoszeniowych - Reklama w Google Adwords - Reklama na Facebooku - Reklama w internecie ( inne ) |
Jedno jest pewne. Pozycjonowanie przynosi wiele korzyści. Ale tylko pod warunkiem, że jest robione z głową i nie na siłę. Serdecznie zapraszam do kontaktu, z przyjemnością przyjrzę się Państwa branży.